Verze systému: 1.74.2.183
Přehled
UTM tagy jsou speciální parametry přidávané k URL adresám, které umožňují detailní sledování zdrojů návštěvnosti na webových stránkách. Díky nim lze přesně určit, odkud návštěvníci přicházejí, a efektivně vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých marketingových aktivit. Tímto způsobem mohou marketéři optimalizovat své kampaně a lépe porozumět chování uživatelů.
URL adresa s tagy může vypadat například takto: https://www.lovalo.cz/?utm_source=ebenit.cz
Pokud nyní kliknete na tuto URL adresu, náš systém rozpozná, že návštěvník přišel z webu ebenit.cz.
V systému se pak v Přehledu zobrazí takto:
Pokud následně na eshopu uděláte dokonce objednávku, systém si automaticky danou objednávku (konverzi) spojí s UTM ebenit.cz. Díky tomu budeme vědět, že objednávka vznikla právě díky tomuto odkazu.
V systému konverze pak vypadá takto:
UTM parametr doporučujeme přidávat do všech vašich marketingových kampaní. Například kampaň na Zbozi.cz si my tagujeme takto: https://www.lovalo.cz/?utm_source=zbozi
Lze také sledovat hrubý příjem dle UTM zdrojů. Stačí nastavit nákupní ceny u nabízených produktů.
V rámci napsaného odkazu je to velmi snadné. Jak jsme psali výše, upravíte URL adresu odkazu a přidáte jí parametr utm_source=nazev_zdroje. Doporučujeme pro každý zdroj uvádět unikátní utm_source.
Nastavení UTM tagů v rámci různých marketingových platforem (Seznam, Heureka, Google...) se liší dle dané platformy a vyžaduje její znalost. Pokud chcete pomoci, rádi vše nastavíme za Vás. Stačí nás kontaktovat třeba zde.