Nastavení cookies
Hotovo Přijmout vše

Verze systému: 1.74.2.183

Sledování efektivity marketingových kampaní (UTM)

Kde?

Přehled

 

Co je UTM?

UTM tagy jsou speciální parametry přidávané k URL adresám, které umožňují detailní sledování zdrojů návštěvnosti na webových stránkách. Díky nim lze přesně určit, odkud návštěvníci přicházejí, a efektivně vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých marketingových aktivit. Tímto způsobem mohou marketéři optimalizovat své kampaně a lépe porozumět chování uživatelů.

 

URL adresa s tagy může vypadat například takto: https://www.lovalo.cz/?utm_source=ebenit.cz

Pokud nyní kliknete na tuto URL adresu, náš systém rozpozná, že návštěvník přišel z webu ebenit.cz.

V systému se pak v Přehledu zobrazí takto:

Administrace Ebenit IS - přehled - návštěvníci

Pokud následně na eshopu uděláte dokonce objednávku, systém si automaticky danou objednávku (konverzi) spojí s UTM ebenit.cz. Díky tomu budeme vědět, že objednávka vznikla právě díky tomuto odkazu.

V systému konverze pak vypadá takto:

Ebenit IS - Přehled - počty konverzí dle UTM

 

UTM parametr doporučujeme přidávat do všech vašich marketingových kampaní. Například kampaň na Zbozi.cz si my tagujeme takto: https://www.lovalo.cz/?utm_source=zbozi

 

Lze také sledovat hrubý příjem dle UTM zdrojů. Stačí nastavit nákupní ceny u nabízených produktů.

 

 

Jak nastavit UTM?

V rámci napsaného odkazu je to velmi snadné. Jak jsme psali výše, upravíte URL adresu odkazu a přidáte jí parametr utm_source=nazev_zdroje. Doporučujeme pro každý zdroj uvádět unikátní utm_source. 

Nastavení UTM tagů v rámci různých marketingových platforem (Seznam, Heureka, Google...) se liší dle dané platformy a vyžaduje její znalost. Pokud chcete pomoci, rádi vše nastavíme za Vás. Stačí nás kontaktovat třeba zde.

 

 

Další články:

Provozováno na platformě Ebenit - Tvorba webu a eshopu.
STATUS_IS__APP_RUNNING